Wednesday, August 7, 2013

allahummaghfirli ..


Tett Tett .. One Message received . Iman .

Beb , kau rajin bangun awal kan .. ? kejut aku pagi nanti . kau call sampai aku bangun ..

I'Allah . pastikan nset kau tu letak kat telinga dan volume ring tu kasi 8 . mudah sikit kerja aku .

I'Allah , beres ..

Jam menunjukkan tepat 00:05 . kena tidur ni . kang , kalau terlajak qiam , sia-sia je laa pagi aku .

masuk bilik air . ambil wuduk . tutup lampu . bukak kipas volume 1 . kang , kalau buat volume 3 , ada jugak kena buat dhuha qunut karang . 

Bismikallah huma ahya wa amut .

.............................................................

PAPP PAPP .. !

Nyamuk ni .. kang kalau aku makan nyamuk , dah bukan spisis mamalia dah aku ni kang .

Bangun . gosok mata . bersandar kat dinding . capai henset .

3.05 pagi .

Ya Allah , kau hantar nyamuk untuk kejut aku bangun qiam . Syukur ya Allah . Syukur .

Terus cari nama Iman . Call .

Call kali pertama . 

Call kali kedua .

Call kali ketiga .

Aisehh , iman . kau jangan tidur mati . rugi oit . awal sangat kott aku bangun . lepas solat nanti aku call balik .

dan , aku terus tenggelam dalam keasyikan tahajud malam tu . tahajud time RAMADHAN ni , feel dia lain kott . lain daripada hari biasa . jangan tanya aku apa yang lain . jawapan tu , engkorang yg kena feel sendiri .

selesai solat . capai nset . 4.30 pagi . cari nama Iman . call .

call kali pertama . ya Allah , bagi kesempatan padanya utk bangun qiam . gerakkanlah jasadnya utk terjaga dengan panggilan aku ni , ya Allah .

tetap tak terangkat .

Iman , sory . 

dan sekali lagi aku tenggelam dalam pekatnya malam dan dinginnya pagi . #ehh . 

One Message Received . Iman .

Beb , sory . Bukan kau yg salah . Aku yg silent phone . Aku tak dengar langsung kau call . lagi pon , enset aku tade vibrate .

Ohh , so keyh . tape .

dalam hati aku doa , moga ALLAH rezkikan Iman utk bertemu dengan-Nya pada malam yg lain . walaupun bukan malam Ramadhan .

- The End -

apa yang aku cuba nak sampaikan kat sini , 

"Bila mana ALLAH nak pertemukan kita dalam tahajud-Nya , dengan apa cara pon kita boleh terbangun meski pon dengan hanya seekor nyamuk .. "

Abah selalu cakap , nyamuk tu wasilah ALLAH je utk kejut kita . Kalau kita faham , mesti kita bangun . kalau tak , jadi macam abang Ali ( bukan nama sebenar ) yg mengubah tempat tidur sebab tak nak kena ganggu nyamuk . rugi .

dan kadangkala , bila kita dah tekad nak bangun , tapi kita tak terbangun . Cuba check . Kenapa Allah tak rezekikan kita utk qiam .. ? 

Adakah sebab dosa kita yg banyak dan makin menggelapkan hati ?

Adakah diri kita ni sentiasa diselaputi dengan maksiat ?

Adakah kita dah terlalu lalai dengan dunia sampai lupa pengakhiran hidup kita adalah akhirat sana ?

Adakah kita terlalu sibuk dan penat diwaktu pagi sampai tak boleh nak berkorban masa sikit untuk Allah ?

Fikir . Fikir .

Moga ALLAH ampunkan dosa kita . Moga ALLAH limpahkan kasih sayang dan rahmat-Nya pada kita dan keluarga .




Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

No comments:

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers