Saturday, August 3, 2013

edisi kemaskini


*sapu - sapu habuk *

acapkali terbersin dek resdung .

acapkali terbatuk dek habuk-habuk yang berterbangan .

kini , aku kembali .

" MANTAN BLOGGER "

lama sungguh mata tak menatap screen laptop . Blog dibiarkan sunyi tanpa kata . Diri dibawa jauh ke sudut SELANGOR sana . Diam tanpa khabar berita . Tiada yang mengetahui melainkan mereka yang sentiasa merindui . *muntah hijau

fuhh ~

tak sangka ayat sastera masih melekat .. ! lama betul tak mengasah otak dengan ayat ala-ala A.Samad Said nii . lama betul tangan tak menari atas keypad laptop . lama betul entry tak muncul-muncul . agak-agak , ada yang tak bertanya ,, " mana laa pegy nyee ma inche LANGIT nii .. ? " peace . now , aku dah muncul dengan lagak gayanya .

Lipat tudung comel-comel . duduk bersila depan laptop . Tangan terus menari .

ALHAMDULILLAH , tahun ni aku masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat RAMADHAN . RAMADHAN kali ni , memang ternyata berbeza buat aku didunia yang baru . Hidup dalam suasana yang tak berhenti dimulut masing-masing ayat-ayatNya . rasa damai . tenang . dikelilingi sahabat-sahabat yang sentiasa mengingatkan bahawa RAMADHAN adalah madrasah tarbiah . 

kalau nak cerita pasal dunia baru aku ni , sampai esok pon tak habis . tapi , aku pasti , aku akan cerita jugak kat korang . sebab .. untuk junior-junior SAMER , aku nak korang sambung study di sana . SAMER sekolah yang hebat . dan bila korang masuk sana , korang akan berada dikalangan-kalangan mereka yang hebat . Ilmu mereka banyak . Jika nak dibandingkan kita dengan budak-budak maahad , memang akan rasa kerdil amat .

junior , aku tunggu kedatangan korang kat sana . kat dunia baru aku .




Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

1 comment:

Anonymous said...

Love ur blog:)

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers