Friday, October 11, 2013

Ouchh .. ! Melecur .. !!


" Mama , tengok ni .. ! Tangan kakak melecur .. ! "

" Kan mama dah cakap , hati-hati . Tu laa , teruja sangat nak memasak . Dah , g duk kat ruang tamu sana .. ! "

" Alaa mama , tangan kakak melecur sikit je tu . Dia je menggedik lebih .. "

Kakak pandang Syafiq . Pandang sinis . Nasib aku dah kenyang , kalau tak , ada jugak makan sup gear box manusia .

Oke , cerita habis . Saje nak bagitau . Tu bukan cerita sebenar . THE END .

Sakit tak kalau kena api .. ?

Jangan cakap kalau kena , kalau TER kena pon , dah rasa macam , apakehal aku boleh ta nampak api nii ~ !! dan pastu , marah diri sendiri .

Takut tak ngan api .. ? ke biasa je .. ?

TAKUT .. !

TIPU je tuu . TAKUT hanya pada mulut . Tapi , hakikatnya , kita ni dah macam berusaha nak masuk dalam api dengan DOSA-DOSA yang dibanggakan .. 

kenapa aku cakap macam tu .. ? JOM RECHECK .. !

Atas dunia ni , siapa kau paling sayang .. ?

Antara solat dengan ONLINE , mana kau dahulukan .. ? *oke , yg ni kene kat diri sendiri

AURAT kau .. ? kalau keje sengseng lengan , pakai tudung lengan nampak , stokin tak pakai , tu kau jawab laa sendiri .. !

Sayang mak ayah , tapi apa bakti kau pada mereka .. ! takat pandai melawan , tak kacak mana pon !

Al-Quran . Mana Al-Quran kau sekarang ? Berapa muka sehari kau baca ?

dah hafal ayat Quran , pastu kau tinggal . *uhuk*


dan segalanya . segalanya . banyak sangat dosa sampai aku tak mampu nak list . dan , semua benda tu , kau boleh jawab sendiri dalam hati dan  istighfar .

kita kata kita takut dengan API , tapi , API kat neraka tu , kita macam main hye-hye je dengan dia .

kat dalam KUBUR sana , beribu orang minta dengan ALLAH untuk keluar ke dunia untuk beribadat . tapi ALLAH kata apa ? 

Firman ALLAH mafhumnya , Tiada penyesalan bagi kalian apabila dah masuk dalam kubur .

So , bila nak menyesal ?

SEKARANG .. !

ALLAH tunggu taubat kita dah lama . Kita je leka . Kalau ALLAH murka dengan dosa kita , lepas je kita buat dosa , terus ALLAH tarik nyawa dengan alasan kita tak ikut perintah DIA . Tapi , ada ALLAH buat ?

TAK .. ! 

Sebab apa ? Sebab , ALLAH sendiri tak sanggup nak tengok hamba-Nya kena bakar dalam API .

Tapi kita ? Pernah kita fikir .

Aku hairan . Dalam twitter ngan FB tu , berterabur orang kasi ayat2 dakwah . Tapi , manusia tetap sama . Tak sentap ke ?

RECHECK HATI . RECHECK HATI . RECHECK HATI .

Aku bukan bercakap macam aku ni takde dosa . tak . aku mungkin lebih berdosa . aku cakap sebab aku nak korang ingatkan aku balik bila aku LEKA .

jom . kejar SYURGA ALLAH sesame .. !

*banyakkan istighfar . 

Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

No comments:

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers