Sunday, December 22, 2013

kebizian




Sem Dua baru menjengah .

Baru kee ? dalam erti kata lain , we all dah sampai midsem .

tinggal lagi mid untuk sampai ke end .

masuk sem Dua , memang ta menang tangan .

Quran yang semakin menaik hafazannya .

gerak kerja yang semakin bertimbun .

assignment yang melimpah bagai air yang mengalir .

amanah yang kunjung tiba dan memerlukan jasad 4 kerat untuk membanting sehabis baik .

usrah yang kini baru terhantuk dan tersedar , ianya bukan sahaja atas tanggungjawab kakak naqibah yang cikebom je tapi memerlukan kejesame semua pihak .

ukhwah dengan semua orang . try no to be selfie bila da termasuk dalam gerabak kesibukan .

dakwah yang menjadi kewajipan bagi aku , kau , kamu , kita dan mereka .

madah yang memerlukan kritikal thinking .

semua kena cuba digerakkan seiring .

tapi , aku manusia biasa .

bila aku cuba nak concern kan semua , pasti ada yang aku tercicir .

nikmat yang paling best saat ada dalam hectic life ni adalah ,

saat jasad bersentuh dengan tilam yg empuk dan bantal yg gebu . fuhh .. !

text dua hari lepas daripada sahabat baik zaman sekolah menengah .

" Time kau cuti ni laa nak menggila dengan kau kan . Kalau time kau ade kelas , mesej aku pon kau kejap balas kejap ta .. "

sentap kuasa 10 . 

maaf sahabat .

dan ,

bila duduk sorang - sorang sambil fikir khilaf sendiri ,

banyak sangat yang aku tercicir dah .

betul laa apa yang senior aku cakap ,

" kita pasti akan diuji dengan apa yang kita betul - betul nak jaga .. "

moga , kesibukan aku ni memang kesibukan yang patut untuk aku .

maaf atas hak - hak yang tak tertunai .

mungkin , aku jarang text dan apa lagi nak call kan , tapi , i'ALLAH , korang sentiasa dalam doa aku .

doakan aku jugak . moga kuat dalam perjuangan ni . 

bak kata aku dulu ,

" biar laa text ta menyapa asalkan ingatan ta lupa .. " peace world .





Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

No comments:

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers