Sunday, December 21, 2014

A.L.O.N.E

Rasa macam nak je satu hari ,
taknak dengar pape pasal kerja , 
taknak dengar pape pasal sumeorang ,
taknak buat papepon .

Hanya nak merehatkan diri sendiri . 
Hanya nak duduk depan sungai ,
dan rasa kesejukan air .
Hanya nak rendam kaki dalam kolam air panas ,
dan rasa kehangatan air yang mengalir .

Kengkadang tersenyum gembira ,
hakikatnya ,
jasad nii dah penat menahan sakit .

kengkadang sibuk ke hulur ke hilir ,
hakikatnya ,
jasad nii dah lelah .

sampai laa satu malam ,

ada orang tanya ..

" cuba cerita , kenapa sebenarnya ni ? Takkan tak boleh nak berkorban sikit ... "

Diam .

Dan , nangis tanpa henti .
Malam tu laa nangis paling teruk depan orang ..

Memang takde jawapan .

Sebab ,

Biar airmata tu yang menjawab .

Tak mampu dah nak tahan .

Tak mampu dah nak jadi penguat untuk orang lain .

Tak mampu dah nak sebut , " sabar wehh , sikit je lagii .. " 

Hakikatnya , kita sakit . 

Diperlakukan macam bola .
Suka , ambil .
Benci , buang .

soalan yang paling aku tak jangka jawapan yang aku akan kasi .

" hang ta cari ka sape orangnya ? "

dan aku hanya jawab dengan muka seposen .

" tak . aku dah malas . "

cukup untuk 3 hari aku pergi daripada semua benda .

sungguh . cukup . 3 hari untuk cari kekuatan .

jauh daripada orang .

tak kisahlah orang nak cakap macam mana .

walaupun , aku harap ada orang faham .
tapi hakikatnya ,
aku juga yang faham sendiri .

dan aku balik semula .
dengan kekuatan baru .
dan memaafkan semua orang .

yup . lepas ni , nak jadi apa , jadilah .
aku tak kisah da . 


***************************************
" nak sabar sampai bila ? "
" sampai mati . "

Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

2 comments:

Anonymous said...

hurm,,

Anonymous said...

alone ??
yup,,sometimes alone is better..

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers