Sunday, April 26, 2015

SAHABAT


Mungkin saja entry kali ini , nak buat penerangan kepada mereka yang salah erti . atau mungkin saja kepada mereka yang ada pelbagai tafsiran hanya melalui pandangan .

Letih dah nak dengar pelbagai tohmahan pasal sahabat . Bergaduh . Menjeling . Perli . Negative thinking .

Gaya macam kalian je ada perasaan nak mengutuk , mengeji dan menganggap aku takde telinga , hati dan perasaan untuk mendengar dan terasa .

tapi aku dah malas nak fikir panjang walau hakikatnya , 24 jam aku fikir .

Nampak macam aku susah tapi hakikatnya aku tersenyum dalam kesusahan aku .

Nampak macam aku kena berkorban banyak benda tapi aku selesa dengan apa yang aku korbankan .

tanpa dia , aku takkan kenal erti nak CINTA akan Rasulullah .

Tanpa dia , aku tak mungkin kuat untuk bangun QIAM dan buat solat DHUHA hari-hari .

Tanpa dia , aku tak mungkin rasa CINTA untuk betul-betul pegang QURAN .

dan senang-senang kalian kata , " aku dah tersalah pilih kawan .. "

untuk perkara yang aku tak boleh lupa ,

" Dia kenalkan aku pada kesusahan .. "

Sampai bila aku nak hidup senang . Minta itu ini dapat . Mengharapkan semua benda orang bagi dan beri . 

Sampai satu saat , aku tulikan telinga . Kalian tak mengenal dia dan aku cuma minta satu perkara ..

Berhenti judge . Aku pun punya perasaan .

wassalam .

***********************
" Letakkan TAWAKAL pada ALLAH , jangan terlalu berharap pada manusia . "

Suasana sunyi . Orang berkenaan hilang drpd pandangan . Berbagai andaian
datang dikepala . Lalu tawakal benar-benar diletakkan pada ALLAH .

dan tu pertama kali , aku dapat rasakan kemanisan benar-benar bertawakal pada ALLAH .

" DIA

Tak feel laa masuk SYURGA nafsi-nafsi . Kita masuk sesame dehh ^_^v

No comments:

permata aty mama abah

Daisypath Happy Birthday tickers